We zijn er om te helpen.

Hoe maak ik een schermafbeelding?

Als je technische problemen ondervindt bij het gebruik van onze online diensten, kun je een schermafbeelding van het probleem maken om ons team te helpen een oplossing te vinden. 

Als eerste stap om het probleem op te lossen, raden wij aan de cache en cookies van de browser te wissen. Soms kan dat nodig zijn om te zorgen dat je de meest up-to-date versie van onze websitebouwer en socialmediamarketingtools gebruikt.

Volg de onderstaande gidsen om te zien hoe je de cache en cookies van je browser kunt wissen: 

De cache van je browser wissen:

Als je problemen blijft ondervinden en contact moet opnemen met de klantenservice, kan je worden gevraagd om een schermafbeelding te maken. Schermafbeeldingen zijn een van de belangrijkste manieren om gegevens te verstrekken om een probleem op te lossen. Daar zijn vele redenen voor.

Afhankelijk van je besturingssysteem, browsertype of browserversie kan de manier waarop je website voor jou weergegeven wordt anders zijn dan voor andere bezoekers. Door een visueel voorbeeld te geven van wat er op je scherm staat, kunnen wij precies zien wat jij ziet en gemakkelijk vaststellen wat er mis is.

Schermafbeeldingen zijn ook erg nuttig voor het technische team. Als je een schermafbeelding van je probleem indient, voegen we die afbeeldingen toe aan probleemmeldingen, zodat het probleem gemakkelijk te herkennen is als het zich opnieuw voordoet.

Zo maak je een schermafbeelding op een pc met Windows:

Gebruik de toets Print Screen: 

  1. Volg eerst de bovenstaande instructies om de cache en cookies te wissen om eventuele systeemstoringen te elimineren.
  2. Laad de pagina met de fout.
  3. Houd deze drie toetsen tegelijk ingedrukt: 'Control' + 'Print Screen'.
  4. Open Paint of een ander beeldbewerkingsprogramma, en houd de toetsen 'Control' en 'V' tegelijkertijd ingedrukt. Daardoor wordt de afbeelding in de toepassing geplakt.
  5. Sla de afbeelding op als JPG-bestand en voeg dat bij je e-mail.

Je kunt ook het knipprogramma van Windows gebruiken:

  1. Laad de pagina met de fout.
  2. Houd de toetsen 'Shift', 'Windows' en 'S' tegelijkertijd ingedrukt.
  3. Hiermee maakt je een schermafbeelding en start je het knipprogramma waarin je eenvoudige wijzigingen kunt aanbrengen, zoals het markeren van een specifiek deel van de schermafbeelding.
  4. Sla de afbeelding op als JPG-bestand en voeg dat bij je e-mail.

Meer gedetailleerde instructies vind je hier in Help en ondersteuning van Windows

Zo maak je een schermafbeelding op een Mac:

  1. Volg eerst de bovenstaande instructies om de cache en cookies te wissen om eventuele systeemstoringen te elimineren.
  2. Laad de pagina met de fout.
  3. Druk tegelijkertijd op de toetsen 'Shift', 'Command' en '3'.
  4. Er wordt nu een schermafbeelding van het hele scherm gemaakt en opgeslagen op je computer.

Meer gedetailleerde instructies vind je hier in het Apple Support Center

Als je een schermafbeelding maakt, kun je het beste altijd een schermafbeelding maken van het volledige browservenster en niet alleen van het gebied waar de fout of bug zich voordoet. Zo kun je invoegtoepassingen, werkbalken of andere browseraanpassingen vastleggen die kunnen bijdragen tot het probleem.

Voor de beste ervaring moet je zorgen dat je een actuele browserversie gebruikt.