Loading...

Standaard ansichtkaarten

Nieuwe opties
Tover een klein stukje papier om tot een veelzijdige marketingtool. Bekijk volledig aanpasbare sjablonen en een gemakkelijke manier om je ontwerp te uploaden.
Details bekijken
Loading options


Laat van je horen met bedrukte, standaard ansichtkaarten.

  • NIEUW: Meer papiersoorten beschikbaar
  • Keuze uit 5 formaten
  • Keuze uit verschillende papiersoorten
  • Standaard of premium gewicht
  • Afwerking met spot-UV beschikbaar, alleen op premium mat papier
  • Keuze uit 2 soorten hoeken
  • Dubbelzijdig drukwerk mogelijk

Veelzijdig en efficiënt

Als je reclame voor je bedrijf wilt maken, kom je met een kleine, bedrukte ansichtkaart al een heel eind. Je kunt dit handige product op allerlei manieren gebruiken: direct-mailcampagnes, bij een bestelling te steken, voor straatmarketing en nog veel meer. Geef (potentiële) klanten alle informatie in een handig zakformaat, of je nu een speciaal evenement organiseert of reclame maakt voor je online winkel.

Eenvoudig en opvallend

Zakelijke postkaarten zijn een onmisbare marketingtool. Het is een populaire manier om een persoonlijke, maar professionele uitstraling aan je marketing te geven. Je hebt keuze uit diverse aanpasbare opties zoals papiersoort, gewicht, soort hoeken en formaat om een postkaart te maken die in de smaak zal vallen bij de ontvangers.

Makkelijk te ontwerpen

Klaar om te beginnen met ontwerpen? Je kunt ansichtkaarten drukken met een volledig aanpasbaar sjabloon uit ons assortiment. We hebben zelfs opties voor specifieke branches en evenementen. (Heb je een kant-en-klaar ontwerp dat je wilt gebruiken? Gebruik dan onze upload-optie.) Als je een favoriet ontwerp gevonden hebt, kun je het verder aanpassen met jouw informatie en de opties kiezen die het beste bij je passen. Wij zorgen er dan voor dat je prachtige postkaarten ontvangt, klaar om indruk te maken.

VistaPrint biedt ontwerpsjablonen voor Standaard ansichtkaarten in allerlei stijlen.
Een stapel ansichtkaarten met reclame voor een restaurant.

Klantbeoordelingen

Write a Review
Verdeling beoordelingen

Beoordeeld door 504 klanten

Ansichtkaarten

9 okt 2025 | Sandra P. | Verified Buyer
Regelmatig bestellingen geplaatst, maar laatste tijd niet de kwaliteit die we gewend zijn. Voorzijde kaart veel donkerder uitgevallen dan op ontwerp, niet mooi. Laatst ook al andere opdracht opnieuw moeten bestellen omdat het bij levering aanzienlijk donkerder was dan in ontwerp. Andere ontwerpen in zelfde bestelling wel ok en voorheen ook nooit eerder problemen ondervonden. Huiverig voor bestellingen in toekomst…
Antwoorden van klantenservice van VistaPrint:
Bedankt voor het delen van je feedback over de ansichtkaarten. Jammer te lezen dat de kwaliteit de laatste tijd niet is wat je van ons gewend bent, onze excuses hiervoor. Zo geef je aan dat de voorzijde van de kaart veel donkerder is uitgevallen dan op je ontwerp en dit niet mooi is. We zouden graag foto's van je ontvangen, welke je kunt doorsturen als antwoord op deze e-mail. Verder willen wij je graag informeren dat de kleuren op jouw beeldscherm (RGB kleuren) standaard wat helderder doen lijken, dan de kleuren op de fysieke print (CMYK kleuren). Uitleg over het verschil tussen RGB en CMYK kleuren lees je hier: https://www.vistaprint.nl/klantenservice/help/360060311671. Wij kijken uit naar je reactie met de foto's.

Vistaprint is TOP!!!

6 okt 2025 | Mariska R. | Verified Buyer
Ik ben zeer tevreden elke keer weer als ik bij Vistaprint bestel!Prachtige afdrukken mooi van kleur. In een woord TOP👍

Redelijk

3 okt 2025 | Natuur V. | Verified Buyer
De kleur valt een beetje tegen, is minder helder dan origineel
Antwoorden van klantenservice van VistaPrint:
Bedankt voor het delen van je beoordeling over de bestelde en ontvangen postkaarten. We begrijpen dat de kleur van de postkaarten een beetje tegenvalt, omdat de kleuren minder helder zijn dan het origineel. Onze excuses voor deze teleurstelling. We willen je graag laten weten dat we bij VistaPrint de producten drukken in CMYK kleuren. De kleuren zoals je die op het beeldscherm ziet (RGB kleuren), zullen daardoor wat helderder doen lijken. Uitleg over het verschil tussen CMYK en RGB kleuren lees je hier: http://spr.ly/63442AYjUn. We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je verder nog vragen hebben, vernemen we deze graag als antwoord op deze mail.

Mooi product

30 sep 2025 | Henry V. | Verified Buyer
Snelle levering van een mooie kaart. Erg goed betaalbaar

Prima

26 sep 2025 | Johan E. | Verified Buyer
Product prima. Verpakking gelukkig ook goed, want de bezorging was slecht.
Antwoorden van klantenservice van VistaPrint:
Bedankt voor de 5 sterren beoordeling voor de standaard ansichtkaarten. Goed te weten dat de kaarten en verpakking prima zijn. Je laat als opmerking weten dat de bezorging slecht is geweest. Wij stellen deze feedback op prijs en vernemen graag van jou wat er niet goed is aan de bezorging, zodat we onze verzendpartner hierover kunnen informeren. We kijken uit naar je terugkoppeling, als antwoord op deze mail.

Beoordelingen worden weergegeven 1-5

Werk met een ontwerper

Laat ons het ontwerp maken

Je hoeft niet meer te gissen hoe het eruit komt te zien. Wij nemen het volledige ontwerpproces voor onze rekening, van het brainstormen over ideeën tot het leveren van de bestanden in je account.

Bannerafbeelding ontwerpdiensten

Veelgestelde vragen

Sport-UV is een techniek om specifieke letters of afbeeldingen op papier een verhoogd, driedimensionaal effect te geven. Dit proces resulteert in opvallende ontwerpen waarbij je kunt kiezen welke elementen eruit springen, vooral bij onze postkaarten met folie-reliëfdruk.

Is spot-UV hetzelfde als verhoogde print? Ja, het soort drukwerk dat we gebruiken wordt ook wel verhoogde print genoemd.

Je kunt deze afwerking toepassen op maximaal 25% van de voorkant van je postkaart. Het enige waar je rekening mee moet houden bij het toepassen van spot-UV, is dat het zich binnen de veiligheidsmarge moet bevinden (aangegeven met een stippellijn in de ontwerpstudio).

In sjablonen zijn de verhoogde gedeeltes vooraf gedefinieerd en kunnen niet gewijzigd worden. Als je een eigen ontwerp uploadt, ben je flexibeler in het selecteren van verhoogde gedeeltes. Dat kun je doen in onze ontwerpstudio of door ons team gedetailleerde instructies te geven. Ontwerpelementen van de sjabloon behouden hun afwerking. Je kunt geen afwerking toevoegen als je je logo of andere elementen opneemt in een sjabloon. Maar je kunt wel afwerkingen van tekstvelden verwijderen.

Standaard hoeken geven ansichtkaarten een traditionele look. De strakke hoeken van 90 graden hebben een klassieke, elegante uitstraling en ze zijn erg geschikt voor straatmarketing en direct-mailcampagnes. Onze kaarten met ronde hoeken passen goed bij ontwerpen die een moderne of zachtere stijl hebben. Bovendien zijn ze een goede optie om bij pakketjes te stoppen.

Ja. Eerst kies je het formaat, de papiersoort en hoeveelheid, daarna kun je je kant-en-klare ontwerp uploaden. We accepteren de volgende bestandsindelingen: .pdf, .ai, .jpeg, .png, .doc en .ppt.

Onze glossy en matte papiersoorten zijn aan beide kanten gecoat, maar ons natuurpapier niet. Je kunt op al deze papiersoorten schrijven, maar voor het beste effect raden we je aan voor natuurpapier te kiezen.

Het mooie van een goed ontworpen postkaart is dat je hem op allerlei manieren kunt inzetten. Je kunt bijvoorbeeld kaarten afdrukken om bij een aankoop in de tas te stoppen, als coupons en om uit te delen op straat.

Ja, er zijn een paar dingen die je in gedachten kunt houden tijdens het ontwerpen.

  • Houd het simpel. Onthoud dat postkaarten klein zijn en dat een hoop ingewikkelde informatie de ontvanger kan overweldigen. Bedenk wat de belangrijkste dingen zijn die je aan de klant wilt laten weten en focus daarop. Zet duidelijk aan tot actie en zet er de URL van je website, je telefoonnummer of adres op, zodat mensen weten waar ze meer informatie kunnen vinden als je geïnteresseerd zijn.
  • Maak de kaart opvallend met een foto of logo. De kans is groot dat je ansichtkaart concurrentie heeft van ander promotiemateriaal: in de brievenbus, op een prikbord en zelfs binnen je bedrijf. Felle kleuren, een afbeelding van goede kwaliteit en je logo kunnen helpen om de kaart op te laten vallen.
  • Zorg voor een samenhangende look. Je kunt eenvoudig je gekozen lettertype, logo en kleuren gebruiken om andere marketingproducten te maken met dezelfde look, zoals visitekaartjes, borden, spandoeken en nog veel meer. Met een paar bij elkaar passende producten ben je al goed op weg om een herkenbaar, professioneel merk neer te zetten.