Verder naar hoofdinhoud

Coronavirus/COVID-19: Updates van Vistaprint en veelgestelde vragen

De maatregelen zijn in elk land anders. Kan ik nog producten bestellen en bezorgd krijgen?

  • De diensten van Vistaprint blijven over de hele wereld actief en ons team blijft samenwerken met externe bezorgdiensten om ervoor te zorgen dat je bestelling veilig en op tijd wordt bezorgd.

Welke maatregelen nemen jullie om je medewerkers veilig te houden?

  • De gezondheid en veiligheid van al onze medewerkers is onze topprioriteit. Elke locatie moet rekening houden met plaatselijke omstandigheden. We nemen actief stappen om het risico op besmetting van teamleden op elke locatie zo klein mogelijk te maken. Aan alle teamleden die thuis kunnen werken, hebben we gevraagd dat ook te doen. We evalueren continu welke extra stappen nodig zijn om de gezondheid en veiligheid van onze medewerkers te beschermen.
  • Voor locaties waar medewerkers van ons op locatie moeten zijn om hun werk te doen, hebben we strengere schoonmaak-, desinfectie- en andere gezondheidsprotocollen.

Wordt de service aan Vistaprint-klanten stopgezet?

  • Op dit moment zien we dat er weinig service aan klanten wordt stopgezet.
    Verwachten jullie fabrieken te moeten sluiten?
  • We verwachten op dit moment niet dat onze fabrieken moeten sluiten. Maar het zou onverantwoord zijn om geen plan te hebben voor scenario's die van het ergste uitgaan. Daarom hebben we noodplannen gemaakt en getest om de bedrijfsactiviteiten door te laten gaan in het geval dat een van onze vele fabrieken of klantenserviceafdelingen met problemen te maken krijgen.
  • De gezondheid en veiligheid van al onze medewerkers blijft altijd onze topprioriteit. Voor onze fabrieks- en klantenservicelocaties, waar de kernwerkzaamheden van onze medewerkers niet op afstand kunnen worden uitgevoerd, hebben de plaatselijke managers maatregelen ingevoerd, waaronder strengere schoonmaak- en desinfectieprotocollen, het aanpassen van diensten zodat er geen overlap tussen diensten is en de mogelijkheid voor medewerkers om hun temperatuur op te nemen, om zo de gezondheid en veiligheid te blijven garanderen.

Wat is de impact van een tijdelijke sluiting van een fabriek of klantenserviceafdeling?

  • Als wereldwijd bedrijf hebben we indien nodig de mogelijkheid om de productie en klantenservice te verplaatsen naar gebieden waar geen infecties zijn. We hebben bij Vistaprint teams klaarstaan en hebben open communicatiekanalen met andere Cimpress-bedrijven om onze ervaringen en leerpunten te delen.

Gaan jullie er vanuit dat de productieketen wordt stopgezet?

  • Onze productieketen blijft solide en we hebben nog voor maandenlang grondstoffen op voorraad.

Handige informatie voor ondernemers: