Verzending: alles wat je moet weten

Of je nu ruim op tijd of op het laatste moment bestelt, we helpen je graag. Hieronder vind je meer informatie over onze bezorgopties, speciale producten en meer.

Bezorgopties en -kosten

VistaPrint biedt verschillende verzendopties, zodat je zelf kunt kiezen wat het beste voor je werkt. Bekijk de tabel hieronder voor een overzicht van de bezorgkosten en levertijden op basis van de prijs van je bestelling (inclusief btw).

Bestellingen worden binnen 1-2 werkdagen verwerkt en verzonden. De aangegeven tijden hieronder zijn inclusief verwerking en verzending.

Kosten en tijden voor lokale bezorging (raadpleeg de betaalpagina voor internationale tarieven)

Verzendmethode Levertijd Bestellingen <€ 50 (inclusief btw) Bestellingen >€ 50 (inclusief btw)
Spoed 2 werkdagen € 15,99 € 15,99
Express 3 werkdagen € 10,99 € 10,99
Standaard 5 werkdagen € 6,99 € 6,99
Economy 10 werkdagen € 5,99 GRATIS

Opmerking: Levertijden zijn inclusief verwerking, printen, verpakking en bezorging en zijn van toepassing op bestellingen die zijn geplaatst en betaald voor 21 uur. Voor bestellingen die na 21 uur worden geplaatst, wordt de levertijd berekend vanaf de volgende werkdag.

Uitzonderingen voor verzending

We zijn altijd in de weer om je VistaPrint-producten zo snel mogelijk bij je te bezorgen. Een paar tips om de meest actuele en nauwkeurige verzenddetails te vinden:

  • Bekijk de productpagina's voor nauwkeurige schattingen: onze productpagina's zijn de beste plek om actuele schattingen van levertijden te vinden. Voer je land en postcode in om te zien welke opties beschikbaar zijn voor jouw locatie.

  • De opties die je kiest zijn van invloed: levertijden kunnen veranderen op basis van productkenmerken, zoals de papiersoort, afwerking of een aangepaste vorm.

  • Uiterste besteltijd voor levering op de volgende dag: als je wilt dat de producten de volgende dag worden geleverd, controleer dan of er specifieke besteltijden worden genoemd in de productbeschrijving.

Opmerking: tijdens drukke periodes kan de voorbereidingstijd langer zijn. Geschatte bezorgtijden worden echter altijd bijgewerkt op de betaalpagina, voordat de bestelling voltooid wordt. Deze kunnen later niet gewijzigd worden.

Uiterste besteltijd en levering op de volgende dag

We begrijpen dat je je bestelling zo snel mogelijk wilt ontvangen. Zo werkt het:

  • Bestellingen die voor 21 uur worden geplaatst, worden op dezelfde dag verwerkt. Als levering op de volgende dag beschikbaar is voor je product en locatie, dan zie je deze optie op de betaalpagina.
  • Bestellingen die na 21 uur worden geplaatst? Geen zorgen, die verwerken we op de eerstvolgende werkdag.
  • Onze bezorgopties worden dagelijks om 21 uur bijgewerkt, zodat je altijd actuele keuzes te zien krijgt.

Belangrijk om te weten:

  • Sommige producten hebben specifieke beperkingen voor de bezorging, dus bekijk de productdetails voordat je de bestelling plaatst.
  • De bezorgtijden en -kosten voor internationale bestellingen zijn afhankelijk van je locatie. De exacte details worden weergegeven op de betaalpagina.

Internationale bestellingen

We kunnen je bestelling internationaal verzenden naar de volgende landen:

Oostenrijk Cyprus Tsjechië Denemarken
Finland Frankrijk Duitsland Gibraltar
Griekenland IJsland Ierland Liechtenstein
Italië Luxemburg Malta Monaco
Noorwegen Polen Portugal Spanje
Zweden Zwitserland Verenigd Koninkrijk België

Veelgestelde vragen

V: Kan ik gratis verzending krijgen?
A: Ja. Ja, economy verzending is gratis voor bestellingen vanaf € 50.

V: Kan ik mijn bestelling volgen?
A: Bestellingen kunnen vrijwel altijd worden gevolgd. De enige uitzondering zijn bestellingen die naar een postbus worden verzonden.

V: Ontvang ik volginformatie? Waar vind ik die?
A: Als je bestelling wordt verstuurd, ontvang je een bevestigingsmail (controleer je map met ongewenste e-mail) met daarin de bezorgmethode, de geschatte bezorgdatum en andere details waarmee je de bestelling kunt volgen (indien beschikbaar). Deze informatie kun je ook in je bestelgeschiedenis vinden.

V: Welke bezorgdiensten gebruiken jullie?
A: Dat hangt af van de levertijd die je kiest. Welke bezorgdienst we voor je bestelling gebruiken, hangt af van een aantal factoren, zoals gekochte producten, bezorgadres, grootte/gewicht van de bestelling en de gekozen levertijd.

V: Bezorgen jullie ook internationaal? In welke landen kan ik een bestelling laten bezorgen?
A: Ja. We verzenden naar meer dan 20 landen. Bekijk het gedeelte 'Internationale bestellingen' hierboven voor de volledige lijst.

V: Wie is er verantwoordelijk voor belastingen en douanekosten van internationale bestellingen?
In de meeste gevallen dekt VistaPrint alle importbelastingen en douanekosten voor internationale bestellingen, zodat je geen onverwachte verzendkosten voor je rekening krijgt.
Door plaatselijke regelgeving zijn klanten op de volgende locaties wel verantwoordelijk voor het betalen van deze kosten op het moment van levering:

  • Frankrijk: Mayotte, Saint-Barthélemy, Frans-Guyana, Guadeloupe, Sint-Maarten, Martinique, Nieuw-Caledonië, Frans-Polynesië en Réunion
  • Spanje: Canarische eilanden
  • VK: Jersey, Gibraltar en Isle of Man
  • Denemarken: Faeröer,
  • Duitsland: Büsingen, Helgoland
  • Finland: Åland
  • Italië: Campione, Livigno
  • Cyprus
  • IJsland
  • San Marino
  • Vaticaanstad

V: Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?
A: Alle leveringen worden normaal gesproken bezorgd op maandag tot en met vrijdag tijdens normale werktijden. Slecht weer en vertragingen bij de bezorgdienst zijn natuurlijk altijd mogelijk, maar als je bestelling er niet op tijd is, dan ben jij niet tevreden en zijn wij dat ook niet. Neem contact met ons op, dan lossen we het op.

V: Bieden jullie ook levering op de volgende dag?
A: Ja, voor sommige producten bieden we bezorging binnen 24 uur. Zorg ervoor dat je de bestelling tussen middernacht en 12.00 uur 's middags plaatst op werkdagen. Als je de bestelling na 12.00 uur plaatst, wordt deze de volgende werkdag verwerkt en de daaropvolgende werkdag bezorgd.

V: Zijn er bepaalde postcodes die zijn uitgesloten van levering op de volgende dag?
Ja. Vanwege beperkingen bij de bezorgdiensten is 24-uurslevering mogelijk niet beschikbaar in bepaalde gebieden. Je kunt controleren of de optie voor jouw locatie beschikbaar is: selecteer je gewenste papiergewicht en aantal en bekijk de update in 'Ontvang het al op...' (Wil je je postcode bijwerken? Klik op de geschatte datum om een andere postcode in te voeren.)

V: Mijn pakket zou vandaag bezorgd worden, maar ik heb het nog niet ontvangen. Wat kan ik daaraan doen?
A: Pakketjes worden normaal gesproken dagelijks bezorgd voor 18.00 uur plaatselijke tijd. Als je pakket er dan nog niet is, kun je de volginformatie bekijken in Mijn bestellingen of contact met ons opnemen zodat we je verder kunnen helpen.

V: Kan ik mijn bestelling ophalen bij een afhaalpunt? Zo ja, wat is de snelste levertijd voor een afhaallocatie?
A: Momenteel bezorgen we helaas niet aan afhaalpunten, alleen rechtstreeks naar je adres. Onze standaard verzending is echter vrij snel.