Het gebruik van borden, posters en spandoeken binnen en buiten je winkel optimaliseren

Geschatte leestijd: 3 minuten

Als het om communicatie met klanten gaat, kunnen de juiste borden, posters en spandoeken een groot verschil maken. Sommige klanten lopen misschien wel dagelijks langs je winkel, zorg dat je hun aandacht trekt.

Of het nu met een poster in het pashokje van je boetiek is of met een sticker op het raam van je koffiehuis, er zijn zoveel manieren waarop bedrijven met een fysiek pand promotiemateriaal kunnen gebruiken om te communiceren. Hier leggen we uit hoe je onder meer posters en spandoeken ophangt om de aandacht van potentiële klanten te trekken, ze te wijzen op een nieuw beleid in je winkel en meer.

Waar kun je promotiemateriaal het beste inzetten aan de buitenkant van je winkel?

  • Naast het hoofdbord boven de ingang, kun je stoepborden, vlaggen en roll-up banners gebruiken om de aandacht van voetgangers te trekken. Vergeet niet bij de gemeente na te gaan wat de regels zijn voor promotiemateriaal buiten je pand.
  • Maak met een zelfontworpen raamsticker duidelijk wat je openingstijden, telefoonnummer en website zijn.
  • Als je een parkeerplaats voor je bedrijf hebt waar klanten gebruik van kunnen maken, laat dan met een vlag of stoepbord zien waar ze moeten zijn. We zijn dol op stoepborden, omdat ze twee kanten hebben en klanten ze van beide kanten kunnen lezen.
  • Is er iets veranderd dat klanten moeten weten voordat ze naar binnen gaan? Hang een buitenposter op het raam of zet een reclamebord naast de deur om klanten eraan te herinneren dat ze een mondkapje moeten dragen of hun handen moeten reinigen voordat ze naar binnen gaan.
  • En als je weinig ruimte in je winkel hebt, gebruik dan vloerstickers, tape of krijt om op het trottoir een wachtruimte met sociale afstand te creëren.
  • Moedig klanten met een oprecht bericht in je etalage aan om bij lokale bedrijven te winkelen.

TIP VAN VISTAPRINT

Neem je geen contant geld aan? Vertel het je klanten met een poster of raamsticker voordat ze naar binnen gaan.

Je kunt buiten ook borden of posters ophangen om voorbijgangers te attenderen op aanbiedingen of speciale evenementen. Een speciale aanbieding of bijzonder product kan nieuwe klanten aantrekken en bestaande klanten blij verrassen.

  • Maak je dagelijks een speciale ‘latte van de dag’? Gebruik een krijtbord om je aanbieding makkelijk aan te passen (en als creatieve uitlaatklep!).
  • Als je regelmatig een speciale aanbieding hebt (zoals een maandagochtendkorting), kun je klanten daaraan herinneren met een bedrukte raamsticker.
  • Organiseer je een in-store evenement of uitverkoop? Hang een poster of een goed leesbaar spandoek van vinyl in je etalage om klanten aan te trekken.

Waar kun je promotiemateriaal het beste inzetten binnen in je winkel?

Een goede strategie voor binnen is om het promotiemateriaal op alle ooghoogten te hangen. Gebruik verschillende producten, plaats ze op verschillende hoogten (van vloer tot plafond) en zorg dat sommige van een afstandje en andere van dichtbij te zien zijn.

Promotiemateriaal dat je binnen gebruikt, moet aansluiten bij de berichten van het materiaal buiten. Voor informatie en veiligheid:

  • Zet een mini roll-up banner bij de kassa die het winkelbeleid herhaalt.
  • Als je café of restaurant open is, kun je een sticker op de tafels plakken (of er een mini roll-up banner op zetten) om klanten aan de sociale afstand van 1,5 meter te herinneren.
  • Je kunt ook vloerstickers gebruiken om sociale afstand makkelijker te maken of om een looprichting in je winkel aan te geven.

En voor marketingdoeleinden:

  • Zet een staand reclamebord of foamboard nabij de ingang om klanten te herinneren aan een lopende aanbieding of uitverkoop.
  • Maak met posters en roll-up banners duidelijk welke producten in de aanbieding zijn.
  • Nieuw aanbod? Als je een café hebt, versier de tafels dan met stickers in menustijl.
  • Maak met een poster of spandoek voor binnen reclame voor nieuwe diensten, zoals bezorging, een loyaliteitsprogramma, winkelen op afspraak, of een flexibele bedenktijd.

HOE HANG JE EEN POSTER OP?

Er zijn allerlei manieren om een poster op te hangen, afhankelijk van het oppervlak en de locatie. Als je een poster bestelt, selecteer je eerst de papiersoort: kies mat voor displays buiten je winkel, glossy als voor een foto of kleurrijk ontwerp en een poster op foam voor displays in de winkel.

Kies daarna hoe je de poster wilt ophangen:

Posterrails. Schuif de poster in de boven- en onderstrip en hang ze daarna op met haken, touw of zuignappen.

Posterlijsten. Voeg een lichtgewicht aluminium lijst toe aan je posterbestelling. Er zit een doorzichtige laag bij die de poster beschermt.

Command™ Strips. Als je deze aan je bestelling toevoegt, ontvang je 6 paar. Ze zijn perfect om dingen eenvoudig binnen op te hangen en weer weg te halen, zonder de muren te beschadigen.