We gaan ervan uit dat je al een stel beproefd visitekaartjes hebt, maar haal je echt alles uit die 45 vierkante centimeter? (Ja, dat is de hoeveelheid ruimte die je hebt om een eerste indruk te maken op potentiële klanten.)
In een onderzoek onder 2.000 ondervraagden zei 63 procent dat je met een visitekaartje van goede kwaliteit een goede indruk maakt. En 60 procent zei eerder met een bedrijf in zee te gaan dat een uniek of onvergetelijk kaartje had. Het jaar is gloednieuw, dus wat kun je aan de stijl van jouw merk doen met een visitekaartje dat opvalt?
Ons ontwerpteam voor visitekaartjes deelt hier tips om alles uit deze ontwerpen te halen:
- Visitekaartjes met een folieaccent
- Visitekaartjes met spot-UV
- Visitekaartjes met ronde hoeken
- Standaard visitekaartjes
En je kunt lezen wat echte klanten van Vistaprint te zeggen hebben over hun ervaringen met deze visitekaartjes.
TIPS VAN ONS ONTWERPTEAM VOOR VISITEKAARTJES
“De sleutel tot een succesvol visitekaartje (dat opvalt tussen de rest) is een kwestie van niet overdrijven. De
voorkant van je visitekaartje moet een duidelijke introductie bevatten en de achterkant kan je overige contactgegevens vermelden. We zien dit evenwicht tussen voor- en achterkant steeds vaker en het helpt om de lezer niet te overvoeren met informatie.”
– Elizabeth Brady, creatief manager, productontwerp
Visitekaartjes met een folieaccent
“Ik had een goed, eenvoudig ontwerp voor een visitekaartje en dit was de eerste keer dat ik glossy papier en metallic accenten gebruikte. Toen ik de kaartjes in handen kreeg, vond ik ze er ontzettend stijlvol uitzien. Ik gebruik ze nu een paar maanden en krijg er heel veel complimenten over.”
– Johan, Alblasserdam
Een beetje glans doet wonderen en wij zijn dan ook gek op accenten in foliedruk voor bijna alle visitekaartjes, vooral voor kaartjes met grote contrasten en opvallende typografie. De reflecterende afwerking springt direct in het oog, waardoor potentiële klanten gegarandeerd nog een keer kijken.
TIPS VAN ONS ONTWERPTEAM VOOR VISITEKAARTJES
“Geometrische elementen met accenten in goudfoliedruk zijn een geweldige manier om je merk een stijlvol, verfijnd tintje te geven. Als je zulke elementen gebruikt, zul je zien dat je niet per se een logo nodig hebt om je bedrijf een eigen look te geven.”
– Mark LaRosa, creatief manager, productontwerp
“Glanzend en effectief! We gebruiken deze kaartjes voor ons verwijsprogramma en ze vallen echt op.”
-Arnoud M, Oud-Beijerland
Visitekaartjes met spot-UV
Geef je kaartje een extra dimensie met spot-UV, een uniek detail dat je klanten onmiddellijk zien en voelen. Gebruik spot-UV om elementen in het ontwerp van je visitekaartje (zoals je logo of je naam) te accentueren met een driedimensionale glans. Kies sterk contrasterende kleuren voor een optimaal effect.
“Ik ben zo blij dat ik visitekaartjes met ronde hoeken heb gekozen, ze zien er echt heel erg verzorgd uit. Als extra heb ik voor glans op mijn logo gekozen en dat maakt een wereld van verschil. Het logo springt er op een heel stijlvolle, professionele manier uit.”
– Lyda, Amsterdam
TIPS VAN ONS ONTWERPTEAM VOOR VISITEKAARTJES
“Als je klanten uit het hogere segment probeert aan te trekken, kan het de moeite waard zijn om glansafwerking voor je visitekaartjes te overwegen. Zie dit product als jouw kans om een eerste indruk te maken. Je kunt je klanten laten zien hoe trots je op je product of dienst bent door je kaartje te accentueren met metallic of glanzende elementen. Ronde hoeken kunnen een vergelijkbaar effect hebben.
– Nora de Zwart
Visitekaartjes met ronde hoeken
Hoewel 72 procent van de respondenten een voorkeur had voor standaard rechthoekige visitekaartjes, bleek uit de opmerkingen dat een ongebruikelijke vorm helpt om onthouden te worden. Onze oplossing? Kaartjes met ronde hoeken.
Ze hebben dezelfde afmetingen en hoofdvorm als standaard visitekaartje, maar de ronde hoeken voegen een uniek, ingetogen element toe dat onvergetelijk is.
“De premium soft-touch visitekaartjes met ronde hoeken zijn perfect voor mijn bedrijf dat trouwjurken ontwerpt. Het valt veel van mijn klanten en verkooppartners op dat deze kaartjes zo prettig aanvoelen in hun handen en zo gemakkelijk in hun portefeuille op te bergen zijn. Ik wil nooit meer dat geprik van visitekaartjes met rechte hoeken.”
– Liam, Hengelo
Standaard visitekaartjes
Standaard visitekaartjes worden nog altijd veel gebruikt, vooral omdat zowel professionals als klanten ze goed kennen. Er zijn eindeloos veel mogelijkheden om een gewoon kaartje aan te passen aan de eisen van je bedrijf, bijvoorbeeld met een ontwerp op maat of een opvallende afbeelding.
TIPS VAN ONS ONTWERPTEAM VOOR VISITEKAARTJES
“Niet iedereen realiseert zich misschien dat veel van onze ontwerpen in allerlei kleuren beschikbaar zijn. Als je een ontwerp ziet dat je goed bij je merk vindt passen maar dat niet in de kleur van je voorkeur is gemaakt, blader dan eens door de kleurstalen om te zien of er iets anders is dat je bevalt. Soms kan een andere kleur de algehele uitstraling van het ontwerp veranderen.”
– Mark LaRosa
“Persoonlijke visitekaartjes voor dummies. Ik heb mijn bedrijfslogo en een profielfoto geüpload en voor elke regel van het drukwerk een ander lettertype en een andere lettergrootte gekozen. Elk gedeelte was gemakkelijk te positioneren en te centreren doordat de ontwerptool automatisch uitlijnt.”
– Michael, Austin, TX