Buitenevenementen, zoals ambachtsbeurzen en boerenmarkten, zijn goede plekken om belangrijke contacten te leggen, nieuwe klanten te werven en mensen enthousiast te maken over je bedrijf. Maar dat lukt allemaal niet als mensen je niet zien. Van borden en spandoeken voor buitenevenementen tot promotiemateriaal zoals flyers, zorg dat je alles hebt om je te onderscheiden van de concurrentie. Hier bespreken we alles wat je nodig hebt om op te vallen op je volgende evenement.
3 manieren om de aandacht te trekken op je volgende evenement:
- Trek de aandacht van ver.
- Zorg dat je ook van dichtbij indruk maakt.
- Maak een blijvende indruk.
Trek de aandacht van ver.
Als je grote reclameproducten maakt voor de stand van je buitenevenement, zorg dan dat je het ontwerp eenvoudig houdt. Mensen worden snel afgeleid en overweldigd op evenementen, en je bent niet de enige die hun aandacht probeert te trekken. De beste manier om op te vallen is met duidelijke, gerichte informatie die makkelijk in een oogopslag te lezen is. Zorg er met spandoeken, flyers of vlaggen voor dat klanten rechtstreeks naar jouw stand willen lopen.
Grote spandoeken met een overzichtelijke, eenvoudige print hebben de meeste impact. Eigenlijk hoeft er alleen je naam en logo op te staan. Kies een hoofdlettertype en houdt het bij een paar hoofdkleuren. Hier gebruikt Little Bee twee kleuren, zwart en geel, die bij hun merk passen en makkelijk te zien en lezen zijn (dankzij het grote contrast).
Tip van VistaPrint
Als potentiële klanten je logo zien, zou het duidelijk voor ze moeten zijn wat je bedrijf inhoudt. Als je hulp nodig hebt bij het maken van een logo voor je kleine onderneming, dan staan de creatieve experts van 99designs van Vista voor je klaar.
Zorg dat je ook van dichtbij indruk maakt.
Zorg dat je stand er elegant, professioneel en begrijpelijk uitziet voor mensen die naar je tafel komen. De manier waarop je jezelf visueel presenteert is een belangrijk onderdeel van je branding op buitenevenementen: gebruik dezelfde kleuren, sjablonen en logo’s op al je materiaal en laat overal waar mogelijk je merk zien. Leg een tafelkleed of tafelloper met je merk erop over de tafel heen en trek een T-shirt of pet aan waar ook je merk op staat.
Dit soort consequentie kan je bedrijf gedenkwaardiger maken. Houd ook wat postkaarten en flyers bij de hand waarmee je klanten meer informatie kunt bieden over je bedrijf. Zelfs als ze uiteindelijk geen aankoop doen, blijf je in gedachten als ze met iets weggaan waar je naam en logo op staat.
Tip van VistaPrint
Als potentiële klanten je logo zien, zou het duidelijk voor ze moeten zijn wat je bedrijf inhoudt. Als je hulp nodig hebt bij het maken van een logo voor je kleine onderneming, dan staan de creatieve experts van 99designs van Vista voor je klaar.
Maak een blijvende indruk.
Maak je merk gedenkwaardig (ook nadat het evenement is afgelopen) door extra aandacht te besteden aan de verpakking. Begin met je logo of bedrijfsnaam op je verpakkingen te zetten. Dat kan met iets eenvoudigs als een etiket of sticker op een pot, doos of tas. En als je een bestelling meegeeft, stop hem dan in een tas met jouw merk erop en doe er een visitekaartje bij.
Het geeft je niet alleen een professionele en geloofwaardige uitstraling, maar door alles van je merk te voorzien blijf je ook langer in gedachten als je klanten allang weer thuis zijn.
De uiteindelijke look
Bekijk het uiteindelijke resultaat voor de stand van Little Bee.
- Visitekaartjes. Geef klanten een kaartje mee als herinnering aan je bedrijf.
- T-shirts. Een T-shirt met logo doet veel voor de geloofwaardigheid van je bedrijf.
- Papieren tassen. Geef je merk ook op straat de aandacht die het verdient.
- Meshdoeken. Little Bee trekt voorbijgangers van ver aan met een opvallend spandoek.
- Stickervellen. Met een sticker voorzie je verpakkingen snel van je merk.
- Losse stickers. Stuur kopers naar huis met een sticker als souvenir.
- Flyers. Flyers helpen het nieuws verspreiden.
Over de ontwerper

Hilda Mastropietro van 99designs van Vista heeft het logo voor Little Bee gemaakt. Ze haalde haar inspiratie uit de bedrijfsnaam en hun verzoek om een modern, minimalistisch ontwerp. “Toen ik de naam voor het eerst las, dacht ik aan iets kleins, delicaats en moois; de felle kleuren en honing. Met de stippellijn heb ik er wat beweging aan gegeven, wat het logo dynamisch maakt.”
Bekijk haar portfolio als je zou willen samenwerken aan de look van jouw bedrijf of je branding voor buitenevenementen.