Hoe ontwerp je een visitekaartje: 10 gouden tips
Een visitekaartje vertegenwoordigt de volgende stap om je droom over een eigen bedrijf werkelijkheid te laten worden. En voor veel potentiële klanten is het de eerste interactie die ze met je merk hebben, dus zorg dat ze een positieve indruk achterlaten.
Een visitekaartje met een goed doordacht ontwerp doet meer dan alleen contactgegevens overbrengen. Het laat je professioneel overkomen, wekt vertrouwen bij klanten en laat zien dat jouw bedrijf anders is dan andere. Maar vraag jezelf het volgende af voordat je visitekaartjes begint uit te delen aan iedereen die je ontmoet: Wat maakt een visitekaartje goed? Hoe kun je hem laten opvallen en uiteindelijk meer klanten werven?
Het antwoord: Een delicate balans tussen de informatie die je erop zet en hoe je die presenteert. Hier vind je 10 essentiële tips voor het ontwerpen van een visitekaartje dat jou (en je bedrijf!) het beste vertegenwoordigt. Je krijgt advies van Tristan Le Breton, creative director bij 99designs. 99designs is een creatief platform dat grafisch ontwerpers en klanten bij elkaar brengt om onder andere logo's en websites te ontwerpen.
Klaar om te beginnen? Zo ontwerp je een visitekaartje:
- Zoek een sjabloon dat bij het karakter van jouw merk past.
- Zoek het juiste lettertype.
- Kies een formaat en vorm.
- Deel je informatie in.
- Geef hem een dubbele functie.
- Zorg dat je logo groot genoeg is.
- Laat wat witruimte over.
- Voeg iets bijzonders toe.
- Voeg een call to action toe.
- Kijk het ontwerp na.