Ideeën voor borden in je winkel: Zo trek je klanten naar je winkel

Geschatte leestijd: 5 minuten

Of je bedrijf nu in een druk voetgangersgebied ligt of in een wat rustigere straat, de juiste soorten winkelborden leiden klanten naar binnen en helpen ze binnen alles te vinden.

Misschien wil je de aandacht van voorbijgangers trekken met een gekke boodschap. Misschien wil je een tijdelijke aanbieding promoten. Of misschien wil je borden ophangen in je winkel om klanten te helpen een bepaald product te vinden.

Uit een onderzoek van FedEx blijkt dat '91 procent van de ondernemers vindt dat leesbare uitingen belangrijk zijn om klanten naar hun bedrijf te trekken.'

Laten we kijken naar de verschillende soorten uitingen die je kunt gebruiken, zowel binnen als buiten, om de ervaring van klanten die naar je bedrijf komen nog beter te maken. En omdat de boodschap het allerbelangrijkste is, geven we je ook wat handige schrijftips.

Simpele tips voor borden en spandoeken voor je winkel

De spandoeken, posters en borden die je ophangt of neerzet in je winkel zijn vaak de eerste kans om interactie te hebben met het winkelend publiek. En de eerste indruk is vaak blijvend. Dit is je kans om het beeld dat je wilt dat potentiële klanten van je bedrijf hebben te laten zien. Mensen beoordelen de binnenkant van je winkel op basis van hoe de buitenkant eruit ziet. Dus de stijl en boodschap op de gevel bepaalt of mensen binnenkomen om rond te kijken of verder lopen.

Bepaal wat het doel is van elk bord

Voordat je borden en posters bestelt, is het een goed idee om te bedenken wat je ermee gaat doen. Een buitenspandoek is handig om een sale aan te kondigen, en een raamsticker is geschikt om voorbijgangers te laten weten wanneer je open bent. Een effectieve boodschap bedenken voor elke uiting is veel makkelijker als je weet wat voor doel die uiting heeft.

Hier zijn een paar voorbeelden van veelvoorkomende doelen voor borden, posters en spandoeken:

  • Amuseren
  • Adverteren
  • Identificeren
  • Informeren
  • Uitnodigen
  • Verkopen
  • Waarschuwen

Mensen naar binnen leiden

Mensen die langs je winkel lopen zijn niet zomaar voorbijgangers, het zijn potentiële klanten Het doel van je winkelgevel is om ze te verleiden om binnen te lopen en rond te kijken. Stoepborden zijn een populaire keuze, omdat ze twee kanten hebben en van beide kanten leesbaar zijn. Een krijtbord is ideaal als je regelmatig je boodschap wilt veranderen en er een persoonlijk tintje aan wilt toevoegen. Barpersoneel schrijft vaak een handgeschreven boodschap om mensen van buiten naar binnen te lokken.

Zorg dat je boodschap leesbaar is

Als je je winkelgevel ontwerpt, is het belangrijk om rekening te houden met hoe goed je bedrijf vanaf de overkant van de straat of vanuit een voorbijrijdende auto of fiets te zien is. De tekst op spandoeken op de winkelgevel moet vanaf een afstand leesbaar zijn.

Gebruik contrasterende kleuren

Het contrast tussen de tekstkleur en de achtergrond, in combinatie met het lettertype dat je kiest, bepaalt hoe goed je uiting leesbaar is.

Een goed ontworpen buitenspandoek kan bijvoorbeeld een positieve invloed hebben op je bedrijf, maar let op het effect van zonlicht, want daardoor kan het spandoek moeilijk te lezen zijn. Als je je spandoek ergens wilt hangen waar veel direct zonlicht is, moet er veel contrast zijn tussen de achtergrondkleur en de tekst. Let op: vergelijkbare kleuren combineren zorgt voor een mindere leesbaarheid van je spandoek.

Veel mensen denken dat je maar 3,5 seconden hebt om potentiële klanten die langs je winkel rijden aan te spreken. Het doel van je spandoek is om hun aandacht te trekken. Donkere tekst op een witte of gele achtergrond zorgt voor voldoende contrast.

Volgens de Outdoor Advertising Association of America zijn dit de vijf best leesbare kleurencombinaties voor winkelspandoeken:
  1. Zwart op geel
  2. Zwart op wit
  3. Geel op zwart
  4. Wit op blauw
  5. Groen op wit

Laat je boodschap plakken

Klanten kunnen tot wel 30 keer per maand langs je bedrijf lopen als je bedrijf zich vlak bij hun werk of huis bevindt. Je uiting is altijd zichtbaar, zelfs als je bedrijf dicht is, waardoor je je merk 24/7 kunt promoten.

Met raamstickers kun je praktische informatie doorgeven, zoals openingstijden of geaccepteerde betaalmethoden, en sales aankondigen. Met deze subtiele details behoud je een consistente uitstraling in je uitingen in de rest van je winkel en online.

Wees niet rommelig

Minder is zeker meer op het gebied van borden, posters en spandoeken. Hoewel je voor je visitekaartjes of flyers misschien een achtergrond met patroon kiest, moet je bij borden, posters en spandoeken rekening houden met de leesafstand. Als klanten je boodschap van veraf lezen, is het beter om het simpel te houden en te kiezen voor een korte boodschap op een eenvoudige, rustige achtergrond.

Schrijftips voor borden, posters en spandoeken

Nu je het doel hebt bepaald voor elke uiting, is het tijd om het doel van je boodschap voor elke uiting te bepalen.

Hier zijn een paar ideeën:

Bied hulp aan

Je uitingen zijn bedoeld om klanten te helpen tijdens het bezoek aan je bedrijf, van de ingang tot de kassa. Je kunt het soort producten dat je aanbiedt in de winkel communiceren of een bord gebruiken om klanten te laten zien waar de paskamers zijn.

JE HOEFT NIET TE SCHREEUWEN

Alles in hoofdletters is de geschreven vorm van je stem verheffen. Als je waarschuwt voor GEVAAR, is het logisch om alles in hoofdletters te schrijven. Maar als je iemand wilt vertellen: “Probeer onze verse sinaasappelsap”, dan kun je beter alleen aan het begin van de zin een hoofdletter gebruiken. Dat zorgt voor een meer gespreksachtige toon.

Wees bondig maar vermeld de voordelen

Houd de boodschap kort en bondig. Maar geef de lezer een reden om actie te ondernemen. "Verwarm je handen met zelfgemaakte warme chocolademelk" klinkt verleidelijker dan "hier wordt warme chocolademelk verkocht".

Moedig klanten aan om met jou en je personeel te praten. Berichten zoals "Vraag naar onze inpakservice" geven een reden om een gesprek te beginnen en zorgen voor een vriendelijke sfeer.

Wees specifiek

Je hebt op de meeste uitingen maar beperkt de ruimte, dus vermeld alleen het noodzakelijke. Een oproep tot actie en een einddatum zorgen voor het gevoel dat je er snel bij moet zijn.

Bijvoorbeeld:

50% korting op alle winterlaarzen - Tot 31 januari

En als je reparatieservice biedt, maken voor- en nafoto's het makkelijker om te zien wat de voordelen van je bedrijf zijn.


Hopelijk helpen deze tips je bepalen wat het doel van elke uiting die je gaat gebruiken om je bedrijf te promoten. Het belangrijkste om te onthouden is: gebruik een consistente stijl en toon voor alle producten en zorg ervoor dat ze goed leesbaar zijn voor je klanten.

Gerelateerde producten

De Vistaprint gids voor het ontwerpen van borden en spandoeken

Leer hoe je grote bedrijfsuitingen zoals spandoeken of posters ontwerpt en ontvang tips over hoe je de aandacht van je klanten kunt trekken.
Meer informatie

Zo maak je bedrukte spandoeken van vinyl · Vistaprint

Ontdek hoe je online spandoeken van vinyl maakt en bedrukt om zowel binnen als buiten resultaten te behalen.
Meer informatie