12 manieren om flyers te gebruiken voor marketing

Voor een zelfstandig ondernemer is het vaak een hele uitdaging om nieuwe, inventieve manieren te verzinnen om je bedrijf te promoten. Een beproefde methode om je naamsbekendheid te vergroten, je omzet te verhogen of meer (virtuele) bezoeken aan je bedrijf te generen, is: Flyers gebruiken!

Flyers kun je voor meer gebruiken dan ze gewoon op straat uitdelen. De experts van Vistaprint geven je een twaalftal tips om er krachtig marketingmateriaal van te maken.

1. Coupons

Winkels, restaurants en dienstverlenende bedrijven zoals kapsalons kunnen flyers gebruiken om ervoor te zorgen dat mensen terugkomen. Zet een coupon in je flyer om van een eenmalige koper een trouwe klant te maken.

2. Herinneringen

Flyers zijn groot genoeg om op te vallen als ze op de koelkast in de keuken zijn geplakt. Als je een tandartspraktijk hebt, kun je je patiënten in stijl herinneren aan hun volgende afspraak.

3. Openingsaankondiging

Iedereen houdt van nieuwe dingen, en als je bedrijf een nieuwe vestiging opent, moet je dat wereldkundig maken. Kies voor sterke afbeeldingen en een in het oog springend tekstontwerp om zo veel mogelijk op te vallen.

4. Uitverkoopaankondigingen

De uitverkoop is specifiek bedoeld om meer mensen in je winkel te krijgen. Maak het bekend in een flyer, die genoeg plaats biedt voor alle informatie die je klanten nodig hebben.

5. Korting voor nieuwe klanten

Een andere manier om coupons en flyers te combineren, is door flyers te maken waarin je korting geeft aan nieuwe klanten. Dat is een prima manier om mensen over te halen je winkel een keer uit te proberen en hopelijk blijven ze daarna terugkomen.

6. Soft selling

Tegenwoordig draait alles om beeld. Als je product of dienst zich leent voor een mooie foto, kan die voldoende zijn om klanten binnen te halen.

7. Freebies

Voor niks gaat de zon op, dus maak een zonnige cadeauflyer! Bereid je voor op een stortvloed aan klanten die je bedrijf willen uitproberen in ruil voor een gratis product of dienst. Klanten die een goede eerste ervaring hebben, zullen vrijwel zeker terugkomen.

8. Algemene informatie

Flyers hebben het ideale formaat om alle belangrijke informatie over je bedrijf te communiceren. Tevreden klanten kunnen reclame voor je bedrijf maken door je flyer door te geven aan een vriend of familielid.

9. Verjaardagskorting

Dit maakt het verschil tussen jouw kleine bedrijf en de grote winkelketens. Een flyer met een verjaardagskorting versterkt de band met je klanten en onderscheidt jou van de rest.

10. Doorverwijsprogramma's

Klantendoorverwijsprogramma's zijn de snelste weg naar mond-tot-mondreclame voor je bedrijf. Met een beetje geluk kun je met weinig moeite je klantenbestand flink uitbreiden.

11. Korting op eerste aankoop

Als je een nieuwe winkel opent, moet je klanten soms belonen voor hun eerste bezoek. Een nieuwe winkel en een aardige korting zouden voldoende moeten zijn.

12. 2 halen 1 betalen

Waarom gebruik je je flyer niet voor een twee-voor-de-prijs-van-een-aanbieding? Bedenk aan de hand van dit credo iets specifieks voor jouw bedrijf en branche, en je klanten stromen binnen.